Philosophy Of Music (11): Het ritmische hart.

 

Alles was stil. Ik hoorde enkel een luid geklop ergens onder en boven mij. Ik voelde niet veel, maar toch leek alles zeer aangenaam. Ik had het warm en de omgeving rond me had iets gezellig. Ik deed mijn kleine oogjes heel traag open. Ik zag niets. Het donker gaf me een rustig gevoel. Er was iets aan de hand. De stille ronde materie waar ik me in bevond kwam tot leven. Een stroom van een rode warme vloeistof stroomde binnen en gaf me levendige gedachten. In de chaos van impulsen ontspruiten zich een ik-gevoel. Een gevoel dat ik nog niet kon benoemen maar dat diep in me als een kiem aanwezig was. Het zou in de toekomst groeien, maar nu was het nog onwerkelijk en onaangetast. Het was een kleine bel die door levensenergie groter ging worden en ooit weer ging verdwijnen in dezelfde stille materie die ik vijf seconden geleden nog was. Ik voelde nog steeds warme vloeistof stromen. Mijn lichaam werd steeds roder en roder. De vloeistof deed me schokken. Twee kleine lange vuistjes voor me spartelden heen en weer. De vuistjes waren verbonden aan de ronde materiele cocon waar ik onwetend voor me uitstaarde. Ze duwden met een kracht tegen een helderrode wand voor me. De wand kleurde wat lichter en de vuistjes trokken zich terug, veilig in hun nestje. Ik voelde dat het ding waar ik in zat ook onderaan twee lange vuistjes had, die ook spartelden tegen de wand. Heel mijn cocon werd omringd door een helderrode omgeving. Ik voelde nog steeds niets speciaal. Ik staarde voor me uit en bleef baden in de smeuïge zee. Soms werd het geklop rond me luider, soms verdween het voor heel even, maar meestal was het constant aanwezig. Het leek alsof er twee verschillende kloppingen waren. De ene leek verder af en de andere bonsde net onder mijn cocon. Het geklop was enorm aangenaam, het leek verbonden met een soort vaste structuur.

In het ritme begon een muzikaal verhaal.

Over Tomas Serrien

Musician , Philosopher, Writer
Dit bericht werd geplaatst in Philosophy Of Music. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

