Philosophy Of Music (8): Essay NGE

 

Ik ben bezig aan een essay voor een wedstrijd van het Nederlands Genootschap voor Esthetica. Ik nodig iedereen uit om hieraan mee te doen. Je kan alle info vinden op http://nge.nl/2012/06/02/nge-essayprijs-2012/

Iedereen die inspiratie heeft in kunstfilosofie kan meedoen. Hopelijk laten we hierdoor mensen meer nadenken over de waarde van muziek en kunst in het algemeen.

Mijn essay zal ruim gezien gaan over een persoonlijke metafysica van de muziek. Ik zal trachten uitleggen hoe muziek een unieke werkelijkheid kan creeren voor elke van ons. Muziek kan ons leven tot uiting brengen zonder woorden en raakt de kernpunten van je bestaan. De muzikale ervaring zal een speciale rol uitoefenen. Ik zal alles zeer persoonlijk en subjectief benaderen. Het zal een manier worden om naar muziek te kijken. Het is het begin van een grote resem muziekfilosofische ideeen die op deze muzikale ervaring gebaseerd zijn, wat leidt tot o.a. een vernieuwende kijk op ethiek en fenomenologie. Dit alles vormt een inspiratie voor een boek waar ik momenteel aan bezig ben.
Het essay is de eerste stap naar meer. Ik hoop dat jullie geprikkeld worden om mee te doen aan deze wedstrijd.

Veel succes en plezier gewenst.

Tomas

Over toke300

Musician , Philosopher, Writer, ...
Dit bericht werd geplaatst in Philosophy Of Music. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

